techbedrijven-ontwikkelen-samen-met-fbi-strategie-voor-amerikaanse-verkiezingen
Advertentie

Mark Zuckerberg tijdens een hoorzitting in de Amerikaanse Senaat vorig jaar

EPA

Verschillende techbedrijven en Amerikaanse veiligheidsdiensten hebben gisteravond overleg gevoerd over de presidentsverkiezingen van 2020. De bedrijven willen buitenlandse beïnvloeding van de verkiezingen tegengaan, laat Facebook weten in een verklaring.

De techbedrijven, waaronder Facebook, Twitter, Microsoft en Google, hebben samen met de FBI en Homeland Security een strategie ontwikkeld om zwakke punten in de beveiliging van sociale media af te dekken. In 2016 ging dat namelijk fout: toen plaatsten Russische hackers rond de presidentsverkiezingen veel berichten op Facebook en Twitter over de verkiezingen. Het ging daarbij om nepnieuws.

Meer daarover in onderstaand artikel:

In maart kondigde Facebook al maatregelen aan om politieke beïnvloeding rond de Europese verkiezingen te voorkomen. Die behelsden dat politieke adverteerders hun identiteit kenbaar moesten maken en dat adverteerders alleen in hun eigen land mochten adverteren.

Ook moesten adverteerders melden wie er had betaald voor de reclame-uitingen.

Advertentie

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in